Inwestycja w gdyńskim porcie spowoduje możliwość łatwiejszego manewrowania promami oraz obsługę większej liczby promów i jednostek o większym tonażu. Powstanie możliwość obsługi promów o długości dochodzącej do 240 m (obecnie nabrzeże helskie – zapewnia tylko 175m) – nowe usytuowanie poprawi manewrowanie promami oraz skróci ich pobyt w porcie – zastosowane rozwiązania zapewnią uniwersalność obsługi statków. Operacje związane z zawinięciem promu (tj. od rozpoczęcia cumowania do jego odejścia) nie przekroczą 120 minut.
Zadanie objęło wykonanie kompleksu prac, w tym:
realizację budynku terminalu promowego wielkości 30 tys. m3, połączonego z galerią pasażerską służącą pasażerom do wejścia na prom;
przebudowę nabrzeży (fińskiego i polskiego) o łącznej długości ok. 600 metrów,
budowę placów postojowych i parkingów dla samochodów osobowych i ciężarowych, o łącznej wielkości 65 tys. m2.
połączenie kolejowe między nabrzeżami, przebudowę istniejących układów drogowych i komunikacyjnych oraz inne prace infrastrukturalne.
przebudowa skrzyżowania „Węzeł Ofiar Grudnia ’70” oraz poprowadzenie trasy rowerowej.